Groenlof

Groenlof

dinsdag 3 januari 2012

Gelukkig Nieuwjaar lieve lezers!

Het is alweer even terug dat ik hier blogde, die feestdagen is altijd een drukke boel.Maar nu in de kerstvakantie kan ik wel weer wat meer bloggen.
De laatste bloggen gingen vooral over brood bakken en bier drinken, nu gaat het weer wat meer over koken en eten.

Allereerst: Beste wensen voor 2012!


Pim was bij zijn huiskamercafe in Amsterdam-West voor oud en nieuw en verzorgde hapjes vooor bij het feest, samen met een andere koker.
En een mooi kampvuur buiten op straat, waar oud hout, meubelstukken en kerstbomen op gingen. Dit was een oude stoel meen ik.
En hier een kerstboom.....
Maar wat aten we erbij? Hapjes, handvoedsel, voor het gemak en heen en weer lopen tussen bar binnen en vuur buiten....
Daarom had ik ook mijn tostimaker maar mee genomen...de inwendige mens moet niet vergeten worden!
Zo hou je het feestje ook wat langer vol dan met allerlei alcohol door elkaar drinken, of niet soms? Op zich had ik zelf ook nieuwjaarsdrankjes gemaakt...
Maar deze mimosa's zijn redelijk gezond, want gemaakt van half verse jus d'orange en half prosecco, met limoenpartjes! Ik vond een gezonde vitamine C boost wel een goed idee zo in het nieuwe jaar!
En wat aten we dan he? Allereerst voor Pim bij de keuken kon werden er een hele stapel latkes gemaakt, ook bekend als kartoffelpuffer of reibekuchen, dus aardappelpannenkoekjes (van geraspte aardappel, knolselder en ui):
Te eten met dipsaus of op z'n Duits, met appelmoes of stroop....
Mijn collegakok maakt ook nog Amerikaanse 'Blueberry pancakes' van die dikke Amerikaanse pannenkoekjes met blauwe bessen erin, en poedersuiker.
Een stevige vullende hap dus! Zoiets bedacht ik me ook, en ik maakte de traditionele 'kloksalade' van mijn moeder na, op eigen wijze en vega natuurlijk (aardappelsalade dus), met Amsterdamse uitjes van Kesbeke!
Ziet er mooi uit toch zo voor nieuwjaar?
Verder nog kleine gevulde burrito's gemaakt, met pittige groenten-vegagehakt vulling als fingerfood (nu ik het daar toch over heb, we hadden vorige week ook nog High Tea in Filmhuis Cavia, maar daarover later meer).
Gemaakt van Turkse durum 'tortilla's' eigenlijk.
Maar goed, het wat een smakelijk en geslaagd feestje!
Het bleef nog lang vurig en onrustig op de Pesthuislaan!
Maak er wat van in 2012 mensen! Een smakelijk liefdevol en gezellig nieuwjaar gewenst!
Van Pim

Geen opmerkingen:

Een reactie posten