Groenlof

Groenlof

dinsdag 29 mei 2012

Rock 'n' Roll in het Westerpark!


Zoals ik al schreef, ben ik laatst op bezoek geweest bij het wonderschone festival 'het weekend van de Rollende Keukens' in het Westerpark.
Een van de leukste kook- en eetfestivals van Nederland!
In het Hemelvaartsweekend in de zon, op de festivalweide naast de Westergasfabriek. En het was druk! Zie alleen de bar al maar.....
Het was een mooi festival, met zeker 40 mobiele keukens in de rondte, bussen, caravans, tenten, de kleinste draaimolen van Nederland....(ook bekend van de Parade en de Nieuwmarktfeesten):
Beesten aan het spit, niet echt mijn ding natuurlijk.....
Wat is dit eigenlijk? Een half kalf?
Iets meer waardering had ik voor deze vleeskeuken.....
Het ongewenste dier, oftewel het opeten van dieren die als plaag worden beschouwd en dan afgemaakt, en anders in hondenvoer of de verbrandingsoven verdwijnen....zoals Schipholganzen, Amerikaanse rivierkreeften en oude paarden en pony's....zoals de 'My Little Pony Burger', met afstand de mooiste naam van het festival, al zeg ik het zelf.... 
Deze keuken was meer naar mijn smaak, met een leuke oud-Nederlandsch klinkende naam:
En een menu van vegetarische Gyros, zo te zien van soja gemaakt...
..in Durums met sla en knoflooksaus, waarom hebben shoarmatenten dit niet? 
Nu nog wat mooie sfeerfoto's van de wagens en kramen: 
Enorme paella bij een houten pipowagen
de brandweer was er ook bij!
The A-team met een soort locomotief die ze als oven gebruikten....waar was BA?
Het rabarberrestaurant van Mister Kitchen
mobiele pizza oven 
Japanse poffertjes?
roze snoepbus voor de kleintjes
Ojee speenvarkens!
Snel er vandaar naar de spacebus!
Shake it up Baby! Drive and Shake!
Om het even af te maken met een cocktailtje - strawberry margaritha en Cosmopolitan voor Elizabeth!
en toen nog de fietsen terugvinden...ja het was druk!

Volgend jaar weer! Een erg leuk festival!
Grroetjes
van Pim!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten