Groenlof

Groenlof

zondag 6 mei 2012

Fantastisch Film Festival Koken

Zoals enkele van u, lezers, wellicht weten is Pim naast kookliefhebber ook een filmliefhebber met een 'eigen' filmhuis, Filmhuis Cavia te Amsterdam.
Daarnaast is het elke aprilmaand weer bal op het Fantastisch Filmfestival!Waarover ik al eens een stukje heb geschreven alhier ('Griezelkoken op de Night of Terror')...het was weer tijd voor het festival, tegenwoordig in de gezellige studentenbioscoop Kriterion en tegenwoordig genaamd Imagine (of zoals hier te zien 'enigami';-).
Als kookvrijwilliger was ik medeverantwoordelijk voor maaltijden en hapjes voor de andere vrijwilligers.Drie maaltijden gekookt, en twee maal zaterdagnachthapjes, waaronder natuurlijk de Night of Terror

Ook nog tijd om tussendoor een filmpje te pakken hoor!
Nummer 1
De eerste maaltijd was wat we noemden een 'dubbele pasta', gemaakt met madam NC te H. Oftewel twee maal dezelfde pasta op een andere manier klaargemaakt. We gebruikten penne pasta, dat was de hoofdklus, kilo's van dat spul koken, afspoelen, etc....
Waarna de helft tot pastasalade verwerkt werd, met allerlei lekkers als kerstomaatjes, basilicum, knoflook, slagroom, mozzarella....
En de andere helft tot een pittige veganistische versie van pasta Bolognese, met een saus van rode linzen, sojabrokken, ui, tomaat, knoflook, kruiden etc....
En dat leverde dus een mooi bordje 'dubbele pasta' op!
Transport ging via een carservice die het voer in grote plastic troggen vervoerde naar de hongerige troepen, oftewel het Fantastische Legioen!
Waarna men kon opscheppen in het bijkantoor van Kriterion:
Nummer 2
De tweede avondmaaltijd heb ik alleen gemaakt, wederom in mijn keuken.
Dit keer wou ik mijn eigen 'Attila Goulash' maken, opgedragen aan  'gesel Gods' Attila de Hun (is daar ooit een film over gemaakt?)...
Flink rood voedsel goed gevuld met aardappelen, rode linzen, witte bonen in tomatensaus, tomatenblokjes, veel ui, knoflook, paprika(poeder).....
Dit alles om niet zozeer een soep maar een dikke saus van te maken voor de krijgers. Te serveren met Turks brood, feta kaas en yoghurt.
Helaas moesten de troepen even wachten op hun proviand want de strijdwagen stond in de file op de A10.....
Nummer 3
Wederom met madame NC, dit keer een maaltijd gebaseerd op een liedje...
Andere jaren maakte ik aan het eind van het festival een stevige bami met gado gado en lekker vele tempeh en satehsaus, die keer werd het de Surinaamse klassieker BB met R, zoals lang gelden bezongen door Max Woiski!
Senior, want junior zong daarna nog het lied 'Rijst met Kouseband'!
Nu is Bruine Bonen met Rijst eigenlijk een Surinaamse Chili con Carne, maar we maakten 'm vegetarisch: een grote bulk kerrierijst met bruine bonen en capucijners (en groenten als kool en ui) van, met een lekker pittige kokos-pepersaus met tempeh door NC. Flink wat snijwerk eerst met de tempeh, en al die kruiden als citroengras, veel gember, laos, knoflook natuurlijk!
En dat allemaal in de braadpan met veel cocosmelk! En Surinaamse pepertjes (adjuma's)! Pittig sausje hoor!
Ondertussen had ik wat kilo's rijst gekookt en gemengd met de bonen in de voedselbak gestopt.....genoeg voor een weeshuis....
Geserveerd met atjar tjampoer, cassavechips, gebakken uitjes, emping, seroendeng etc...at iederen er lekker van en de bak ging toch wel flink op!
Nummer 4
Middernacht snacks van Pim. 
Op de Night of Terror heb ik de vrijwilligers vergast op smakelijke wraps, twee vullingen, een enigszins pittige chilli-groentenmix en een romige champignonvulling met tahin (sesampasta).
Op de eindnacht was er nog geld over en besloot ik ook wat lekkers voor de vrijwilligers te maken, een 'vrijwilligers-snackbar' in het hok.

Wederom met wraps, maar deze hadden een Italiaanse stijl vulling met groenten, pastasaus, mozzarella....
Maar omdat ik nog erg graag mijn befaamde satehsaus wou maken moest er nog wat bij, dat werden vegaballetjes met satehsaus en cassavekroepoek...
Lekkere pittige nachtsnack!
Het was weer een fijn festival, met veel fijne en lieve mensen, leuke films en een goeie sfeer, en la zeg ik het zelf, lekker eten!
 En het werd nog een late nacht in Kriterion....

Tot volgend jaar maar weer troops!
Groetjes
HorrorPim tm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten