Groenlof

Groenlof

dinsdag 7 augustus 2012

Pim's lekkere lunch probeersels

Interessante titel niet? 
Ik heb op het moment vakantie en ben wat aan het expirimenteren met leuke lunch ideeen, waaronder vaker zelf bakken met wat ik in huis heb.
Met brood bakken was ik al bezig en een andere favoriet voor thuis is Mexicaanse tortilla's maar er zijn meer leuke dingen te doen.


Zondagtosties 
Als ik er tijd voor heb, is zondag tostiedag. Ik maak mijn tosties met een electrisch tostie apparaat van pitabroodjes.  Halve gesneden pita's eerst even aanbakken en dan vullen met bv. kaas, groentes, tofu, tempeh, saus (of satehtosties met pindakaas, sambal, tofu of seitan....)
Dit uitproberen is ook altijd goed om te oefenen voor het ontbijtcafe in West natuurlijk.....al maak ik voor mezelf bijna nooit iets zoets.
En de burgers had ik ook al thuis uitgeprobeerd! 


Pannenkoekjes
Blijven ook fijn om thuis te maken, met wat pannenkoekmix of gewoon wat bloem of ander meel. Kleine flensjes voor thuis (in dit geval met karnemelk - rabarber erin!). Laatst had ik bezoek en heb ik flensjes gemaakt van maismeel havermout en boekweit, met wat tomatenpuree erin zag dat er mooi uit.
Met een maisbroodje erbij gemaakt van polenta, Italiaanse kruiden en beetje bloem, verder niks. Beiden erg lekker met kaas zoals brie of camembert.
En een mooi gedekte tafel helpt ook!

Polenta 
Over maismeel gesproken, met polenta kan ook een boel. Laatst twee soorten polentakoeken gebakken, een uit de oven de ander in de koekenpan. Veel meer dan warm water zout en peper hoeft er niet in maar meer kruiden is lekkerder. Meegenomen als lunch naar het werk toen ik geen brood in huis had...met kaas en rozemarijn.
 
Vorige week verder bezig geweest met ploenta, zoals het broodje en de pannenkoek hierboven, maar ook een soort gebakken lunchhappen.
Koekenbakken
Maar de inspiratie van deze blog was eigenlijk dat ik voor de brunch vandaag weer een nieuw soort haverkoeken heb gebakken, met havermout, roggemeel, stukken paprika en kaas. Met de bakringen wederom.
Ja mensen Pim bakt ze bruin! (ahum)
Stevige bollen zijn het geworden!
Zondag weer ontbijtcafe, ik heb al inspiratie!
Tot snel
Groenlof Pim

Geen opmerkingen:

Een reactie posten